Kuluttajakauppasuhteissa (verkkokauppa) on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Koska toimittamamme tuotteet ovat pääsääntöisesti suurikokoisia ja niiden rahtimaksut välillä julman hintaisia, emme valitettavasti pysty tarjoamaan asiakkaillemme tuotteiden maksutonta palautusta.
Palautuksista joudumme perimään asiakkaaltamme tuotteen palautuskulut, jotka ovat samat kuin tuotteelle ilmoitetut toimituskulut tilauksella. Koska tuotteemme eivät ole toimitettavissa pakettina, tapahtuu myös niiden palautus rahdilla, joka noutaa tuotteen toimituspaikasta. Asiakas sitoutuu hoitamaan palautukseen liittyvät asiat, kuten tuotteen luovuttamisen rahtiyhtiölle, sekä tuotteen suojaamisen rahtiin samalla tavalla kuin se on Suomi-Tikas Oy:lta toimitettu asiakkaalle.
Tuotteen noutamatta jättäminen tai se, että rahti ei pääse toimittamaan lähetystä (vastaanottaja ei vastaa puhelimeen, tai ei ole sovitusti paikalla rahdin toimituspäivänä) ei ole hyväksytty tuotepalautus. Turhat jakeluyritykset, sekä tuotteen takaisin palautus kaikkine lisäselvityksineen aiheuttaa lisämaksuja lähettäjälle (Suomi-Tikas Oy). Näissä tapauksissa joudumme valitettavasti taas perimään kulut asiakkaaltamme.
Kaikista vaihdoista ja palautuksista tulee sopia Suomi-Tikas Oy:n kanssa etukäteen. Näin saadaan varmistettua, että tuote palautuu oikein toimitettuna, ilman turhia kuluja.
Yritysasiakkaiden tilaamilla tuotteilla ei pääsääntöisesti ole palautus- tai vaihto-oikeutta.
Väärä tai viallinen tuote, sekä rahtivauriot
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio rahtiyhtiöön. Asiakkaalla on velvollisuus tarkistaa tuotteen kunto ennen kuin kuittaa tuotteen vastaanotetuksi. Rahdissa vaurioituneesta tuotteesta tulee tehdä kuljettajan toimesta varauma rahtikirjaan.
Mikäli tuotteessa ilmenee myöhemmin jotain vikaa, kerrottehan siitä meille välittömästi. Lyhyt selvitys ilmenneestä ongelmasta, sekä valokuva on hyvä lähettää, niin pääsemme ongelman jäljille paremmin ja nopeammin. Älä koskaan jatka viallisen tuotteen käyttöä, sillä se voi olla vaarallista!
Ennen kuin palautat tuotteen, pyydämme ottamaan meihin yhteyttä tai puh 050 468 3123